Kapak Resmi: Neş’e Erdok Kitabın Baskıları: İlk Basım: Mart 2008 4. Basım: Kasım 2008 Kadından Kentler, Murathan Mungan’ın 16 kentte geçen 16 hikâyeden oluşan yeni kitabı. İçindekiler 1 Kordonboyu'nda Ömer Çavuş Kahvesi 2 Adana Sıcağında Erguvanlar 3 Trabzon Burması 4 Yakası Beyaz Kürklü Taba Rengi Kaban 5 Samsun Sigarası, Tütün Balyaları, Tamaron 6 Amasya'daki Teyze 7 "Burası Ankara İl Radyosu, Şimdi..." 8 Sinop'a Gelin Giden 9 "Kanat Turizmin Değerli Yolcuları" 10 Hayat Hanım, İlk Tayin 11 Annemin Çektiği Fotoğraflar 12 Diyarbakır Surlarında 13 Lüks Terzi'nin Kızları 14 Gümüşhane Çok Uzak 15 Tantunicinin Karısı 16 Esenler Otogarı Eleştriler Okur Mektubu: Erkan Bayır, "Kadından Kentler: Bir Anlatı Harikası", 24 Mayıs 2008 Murathan Mungan'ın, 16 kentte geçen 16 kadın hikâyesinden oluşan kitabıdır Kadından Kentler. Kitabı açar açmaz karşıma çıkan ilk hikâyenin İzmir'de geçmesi, sayfaların arasında hayâllere dalarak kaybolmama sebep olmuştur. Henüz bitirmediğim kitaptaki kadın karakterler inanılmaz betimlemelerle ve benzetmelerle bezenmiştir. Evlenen, boşanan, intihar eden, yaşama sevinciyle dolu olan, birbiriyle yarışan, birbiriyle dertleşen... kadınların hikâyeleri biçim ve içerik kusursuzluğunun en üst düzeyde ifadesini bulduğu bu kitapta ölümsüzleşmiştir.(...) Tamer Kütükçü, "Kadınların Sessizlikler İçinde Sesi: Kadından Kentler", Varlık, Ocak 2009 Kadına dönük edebiyatın (feminist edebiyat?) ortaya çıkışındaki temel itki, mevcut yazınsal ürünlerin kadın özneyi layıkıyla temsil edemediği düşüncesidir. Bu nedenledir ki kadına odaklı metinler üretmeyi hedefleyen yazarların öncelikli çabaları, kadın özneye ait –halihazırdaki ürünler içinde yeterince temsil olanağı bulamamışyaşam alanlarını, türlü anlatım stratejileri üzerinden, anlatılara dâhil edebilmek üzerine yoğunlaşır. Bununla beraber, kadına dönük bu metinlerde söz konusu “kadın özne aidiyetli” alanların hangi anlatım stratejilerine bağlı olarak, ne şekilde yapılandırıldıkları, bizde feminist kurama ilgi duyan incelemeciler de dahil olmak üzere, eleştirmenlerin nedense pek fazla ilgisini çekmemiştir. Murathan Mungan’ın pekâlâ bu bağlamda değerlendirilebilecek eseri Kadından Kentler adlı öykü kitabının da aynı hak edilmemiş ilgisizlikten nasibini aldığını söylemek, sanırım, yanlış olmayacaktır. Kitap, her biri bir kadının dünyasına odaklanmış 16 öyküden oluşur. Dolayısıyla öykülerin her birinde “kameranın odaklanması” ağırlıklı olarak kadın öznenin üzerindedir; bu güçlü odaklanma kuşkusuz söz konusu özneyi öykünün başkarakteri konumuna taşır. Nitekim olay örgüsünün merkezinde, çok egemen bir anlatılama zamanı ile bu kadın karakterler yer alır. Bu noktaya kadar, öyküleri, kadın özneye uzun bir metinsel alan ve temsil imkânı tanıyan eğilimleri dışında, fevkalade kılan herhangi bir durum söz konusu değildir.(...)