Örnek Vizyonlar

'Diğer Dersler' forumunda Uygu tarafından 11 Eki 2012 tarihinde açılan konu

  1. Uygu

    Uygu New Member

    Mark Lipton:

    İyi düşünülmüş bir vizyon bildirisi fikirlerin inşa edilmesini sağlayan mimari projelere benzer. Vizyon, bireyleri motive eder ve yetenekli insanların işe odaklanmasını kolaylaştırır. Paylaşılan bir vizyon, insanlarla şirketin amacı arasında bir bağ oluşturarak onlara çalışma şevki verir. İnsanlar, çalıştıkarı şirkete olumlu katkılarda bulunduklarını hissetmek isterler. Vizyon, çalışanlara gösterdikleri çabanın asıl amaca ulaşmada nasıl bir katkıda bulunduğunu görme imkanı sağlar. Vizyon olmadığında, insanlar yalnızca kısa vadeli amaçlar için bitip tükenmez bir zorlama altında çalıştıkları hissine kapılırlar. Vizyon, çalışanların en önemli konulara odaklanmalarını sağlayarak onları bir sürü verimsiz işler yapmaktan kurtarır. Başarılı bir vizyon canlı bir resim gibidir."

    Vizyon=Misyon+Strateji+Kültür

    Ken Shelton:

    "Albert Einstein'in dediği gibi, "Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç elde etmeyi ummaktır." Bu, genelde yaptığımız bir şeydir. Bir taraftan olağan ve gündelik işlerden, kişisel alışkanlıklarımızdan ve kültürel normlardan paçamızı kurtaramayız; bir taraftan da geleceğin farklı olmasını bekleriz. Bu boş bir umut, bir tür aptallıktır. A)Ulaşmak istediklerinize ilişkin bir vizyon oluşturun. B)Bir plan yapın ve sizi buradan oraya ulaştıracak hedefler belirleyin. 3)Yeni geleceğinize doğru ilk adımları bugünden atmaya başlayın."

    Jesse Stoner:

    "Vizyon, gelecekte ulaşmayı çok istediğimiz bir durumun, varmak istediğimiz noktanın resmidir; oraya ulaşma süreci değildir. Sizin şirketinizin vizyonu net, inandırıcı mücadeleyi gerektiren, zamanın etkilerine dayanıklı bir vizyon muL? Sadece rakiplerinizden üstün olmayı değil, büyük şirket olmayı gerektiriyor mu? İnsanlara ilham veriyor mu? Sadece rakamlarla ifade edilmemiş bir vizyon mu? Kuruluştaki herkesin ruhuna hitap edebiliyor mu? İşyerine ilişkin günlük kararlar vermenizde size rehberlik edebiliyor mu? Şirketteki herkes kendini bu resim içinde bulabiliyor mu?"

    Pricewaterhouse Coopers Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Nas: "İyi adam diploma ve doktoralarla olunmuyor. Bunu herkes kabul etsin. Bu batı da böyledir. İnsanın hayatı boyunca ne yaptığına, başarılarına ve yaptığı işleri bitirme oranına bakarlar. Bence en önemli kriter bu. Bunun yanısıra, bütün pozisyonlarda açık fikirli, bağnaz olmayan, takım çalışmasına yatkın insanlar olmalı. Bu üç özellik çok önemli."

    AKUT Başkanı Nasuh Mahruki:

    " Kendinizi tanıyın. Hedef belirleyin. Hedeflerinizi bölün. Kolay hedeflerden zor hedeflere doğru ilerleyin. Risk almaktan korkmayın. Zamanınızı yönetmeyi öğrenin. Hobileriniz olsun. Hayattaki manevi tatmin, kendinize olan saygınızı ve mutluluğunuzu arttırır. Hayallerinizi ertelemeyin, onları daha sonraya bırakmayın. Hayatın asla gerisinde kalmayın. Kararlarınızda esneklik payı bulundurun. Çünkü aniden koşullara değişebilir ve değişen koşullara ayak uydurabilmek, katı kurallarla değil, içinde esneklik bulunduran kararlarla mümkündür. Kararlı olun. Disiplinli olun. Hiçbir başarı, yalnızca, hayal kurmak ve karar almakla gerçekleşmez. Başarı, kişinin kararlarını yaşama geçirebilmesi, sorumluluklarını bilmesi ve pes etmemesi ile mümkündür."


    Alıntı
     

Bu Sayfayı Paylaş