Bir tablo, çizgi sistemi ve kombinezonları bakımından olduğu kadar, renk bitişimleri, toplumları bakımından da bir bütünlük kurmalıdır. Çizgide sağlan*ması gereken statik-dinamik tertiplere, geometrik örgülere paralel olarak renkte de soğuk-sıcak-gri armonilerin kurulması gerekir. Bu "klavye" yi daha da genişleterek diyebiliriz ki, her ahenkli resim, siyah-beyaz-gri-soğuk-sıcak kıymetlerini düzenleyen bir renk topluluğudur. Türlü renkler nasıl düzenlenir ve Armoni-Ahenk nasıl gerçekleşir? İlkin bilinmesi gereken prensip şu: Her armoni bir ana renk ve ona katılan bir ikinci, bir üçüncü renkten yapılıdır. Bu, büyük, daha küçük, en küçük prensibinin uygulanmasıdır. Bu prensip, yalnız renk konusunda değil, ahenk yaratılması gereken her çalışmada da uygundur. Bir egemen elemana yardımcı olan daha küçük ve en küçük iki elemanın katılma*sı üçlü bir kıymet meydana getirir ki, kıymet üçgeni -sanki metafizik plânda- ideal ahengi, armoniyi yara*tır. Renk armonisi kurulmak istenilen alanı -resim muşambasını, çerçevelenmiş tablo sathını- bir dik*dörtgen olarak ele alırsak, büyük-küçük-en küçük kıy*metleri aşağıdaki krokide gösterilen nispetler içinde dağıtabiliriz. Alıntı