Türkiye Süper Ligi’nde son haftalara yaklaşırken, Yeni Medya Düzeni olarak tüm Süper lig ekiplerinin resmi Facebook ve Twitter sayfalarının kullanıcı sayılarını, bazı takımlarda da taraftar gruplarının sayfalarını inceledik. Türkiye Süper liginde ne yazık ki birçok takımın resmi Facebook ve Twitter sayfası yokken, halbuki taraftarlarının açtığı sayfalar çok başarılı bir şekilde yönetilerek geniş kitlelere ulaşabiliyor. Hatta Antalyaspor’da bu durum web sitesi dahi yapılamamaya kadar yönelmiş ve taraftarlar takımı sahiplenerek çok güzel bir Antalyasporum web sitesini kurabilmişler. (son bilgi : resmi siteye virüs girmiş, bir süredir resmi siteye yenilemeye çalışıyorlarmış) İşte Türkiye Süper Ligi’nde sosyal medya sıralaması : 1. Galatasaray : Facebook 5,183,725 – Twitter 99,851 2. Fenerbahçe : Facebook 3,755,462 – Twitter 31,878 3. Beşiktaş : Facebook 2,525,575 – Twitter 13,490 4. Bursaspor : Facebook 270,067 – Twitter 975 5. Eskişehirspor : 153,946 Facebook – Twitter 347 6. Trabzonspor : Facebook 105,352 – Twitter 6,058 7. Sivasspor : Facebook 5,162 – Twitter Yok 8. Karabükspor : Facebook 4,020 – Twitter Yok 9. İBBSpor : Facebook 2,147 – Twitter Yok (Bozbaykuşlar : Facebook 20,440 – Twitter 4,221) 10. Kayserispor : Facebook 239 – Twitter Yok 11. Ankaragücü : Resmi Facebook ve Twitter Sayfası Yok (Ankaragücü Fan Page : Facebook 165,539) 12. Antalyaspor : Resmi Site – Facebook – Twitter Yok (Antalyasporum : Facebook 63,738 – Twitter 492) 13. Konyaspor : Facebook Yok – Twitter Yok (Konyasporlular : Facebook 62,331) 14. Manisaspor : Resmi Facebook ve Twitter Sayfası Yok (Hepimizdeliyiz.net : Facebook 45,222) 15. Gaziantepspor : Resmi Facebook ve Twitter Sayfası Yok (Gaziantenspor Fan Page : Facebook 45,072) 16. Bucaspor : Resmi Facebook ve Twitter Sayfası Yok (Bucaspor Fan Page : Facebook 19,167) 17. Gençlerbirliği : Resmi Facebook ve Twitter Sayfası Yok 18. Kasımpaşaspor : Resmi Facebook ve Twitter Sayfası Yok Geniş açıdan bakarsak, Türkiye’de ciddiyetle dijital ve sosyal medyaya önem veren çok az takım var. Galatasaray bunların arasında en başarılısı, Fenerbahçe bile incelenince aslında Antu.com’un resmi siteden çok daha iyi bir Fenerbahçe portalı olduğunu görebiliyorsunuz. Bakalım önümüzdeki sezon sonunda her şeyimiz dijital ve sosyal medya olmuşken, diğer profesyonel futbol takımları nasıl davranacak?