Köprüyol (Viyadük olarak da bilinir), yüksek iki nokta arasında kalan alanı, genellikle bir nehrin ayırdığı vadiyi köprü ile birleştiren yapıdır. Yolun dolambaçlı olmasını engeller, trafiği ve zaman kaybını azaltır. Genellikle otoyollar veya demiryolu akışını düzene sokmak için inşa edilir. Tarihteki ilk köprüyol 1844-1847 yıllarında Almanya'da inşa edilmiştir. Tasarımı Roma su kemerlerine benzeyen bu köprüyolun yapımı için yaklaşık 150.000 metrekare taş kullanılmıştır. 1847 yılında yapımı tamamlandığında uzunluğu 400 m, genişliği 10 m yüksekliği ise 20 m idi. 400 metrelik açıklığı geçmek için 28 adet kemer kullanılmıştır. Köprüyse, herhangi bir engelle ayrılmış iki yakayı birbirine bağlayan veya trafik akımının, başka bir trafik akımını kesmeden üstten geçmesini sağlayan, ahşap, kâgir, beton veya demir yapıdır. Yani viyadük isteğe bağlı, köprü zorunluluktan inşa edilir.
Viyadük kelimesini ne zaman duysam, aklima ilk otogargara´daki skeclerden biri geliyor.. Kaptan soför direksiyon basinda uyuyakalmistir..kaza yaparlar..muavin, soförü savunmaya calisir..”benim kaptanim cok iyi sofördür..hatta ismini bir viyadüge vermek istediler…viyadük kabul etmedi..”:zuhaha: ben de mi bir tuhaflik var acep recep??
Ayrıca fransızca kökenli bildiğim kadarıyla. Kulağıma komik gelen kelimelerden bir tanesi. Tuhaf bir tınısı var, bir de dudakları her hecede biçimden biçime sokuyor